پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

این روزها اخبار گوناگونی از اتهامات واهی دستگاه امنیتی داخلی  آمریکاعلیه کشورمان ، درحالیکه دولتمردان این ایالات متحده درگیر جریان وال استریت باشعار99درصدی هستند،مطرح است ازاهمیت خاصی برخوردار شده است.
آنچه ازاین اتهام شنیده میشودتیترهایی سردرگم کننده ای است که پشت پرده این حرکت احمقانه را مخفی نگه داشته است.قبل از آنکه بخواهیم به آنچه آمریکا براساس آن ایران را متهم به تلاش برای ترورسفیر عربستان در واشنگتن میکند، بپردازیم بازخوانی چند نکته قابل تامل است :
 
اول آنکه : هالیوود در سال 2002یک سریال استراتژیک را ساخت که براساس آن آمریکا برای اولین بار شاهد حضور یک فرد سیاهپوست در راس قدرت و کاخ سفید میشود(که این مسئله اتفاق افتاد) درادامه این سریال مامورین امنیتی این کشور وشخص رئیس جمهور بخاطر مشکلات داخلی درگیر یک جریان پیچیده تروریستی میشوندکه دراین میان فردی با تلاش برای ورود به واشنگتن دیسی سعی میکند عملیاتهای تروریستی گسترده ای را انجام دهد....
 
دوم آنکه : دو سال پیش مقامات آمریکایی در یک سناریوی شکست خورده سپاه قدس رابعنوان نیروی برون مرزی جمهوری اسلامی  متهم کردند که با زنان و دختران مکزیکی ازدواج کرده و چندی بعد باتغییر نام ایرانی خود به نامهای مکزیکی به همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر دراین کشور ومرزآمریکا اقدام و تلاش میکنند وارد خاک ایالات متحده شوند.
 
سوم آنکه: ایران طی دو عملیات اطلاعاتی ضربه امنیتی سختی را طی دو سال گذشته به کاخ سفید و سازمان سیا وارد ساخته  است.در اولین مورد عامل اطلاعاتی ایران باجلب توجه سازمان جاسوسی ایالات متحده اعتماد آنان را بدست آورده و باارایه اطلاعات هدف دار ضمن بازیچه قرار دادن سازمان مذکور به کسب اطلاعات مناسبی ازاین سازمان مبادرت می ورزدکه مورد استفاده تبلیغاتی مناسبی ازسوی کشورمان قرارگرفت. دومین مورد نیز مربوط است به دستگیری سه جاسوس آمریکایی درمرزهای غربی کشور که درحال انجام ماموریت دستگیر وتاچندی پیش در بازداشت به سر میبردند وتلاش آمریکابرای آزادی آنها ره به جایی نبرد.
این میزان تحقیرازسوی جمهوری اسلامی آتش کینه سردمداران کاخ سفید را برای طراحی یک داستان پیش پاافتاده ترغیب کرداما اینکه این فیلمنامه نوشته شده چقدر خریدار داشته باشد مسئله مهمی است که اگربه نتیجه نرسد بعد از رسوایی های امنیتی به آبروریزی دیپلماتیک مبدل خواهد شد.
 
ادعای آمریکا چیست؟
دادستان آمریکا باحضور درمقابل دوربین رسانه ها از دستگیری فردی به نام "منصور ارباب سیار" خبر میدهد که بعنوان عامل اطلاعاتی ایران معرفی شده که قصد ترور عادل الجبیر سفیر عربستان در آمریکا را داشت .
براساس این ادعا اف بی آی بعنوان دستگیر کننده این فرد ازوی بازجویی کرده و او معترف شده که ماموریت داشته سفیرعربستان را در واشنگتن ترور کند.
ادعای بدون سند!
آنچه تاکنون بعنوان سند برای محکومیت ایران در ماجرای ساختگی دستگیری ارباب سیار مطرح میشود سه ادعا بایک محور است .محوری که منصور ارباب سیار نام دارد.او فردی 56ساله است که از20سال پیش تاکنون درآمریکا بسر برده تلاشهای او برای گرفتن اقامت بی نتیجه مانده تااینکه بطور ناگهانی 8ماه پیش آمریکا با اقامت او موافقت میکند.او 10سال پیش بخاطر یک سرقت دستگیر و دراداره  پلیس این کشور دارای پرونده میباشد.
 
او که ازهفتم مهرماه(بنابراظهارات مقامات آمریکایی) در بازداشتگاه اف بی آی به سرمیبرد در بازجویی خود مدعی شده بادریافت پول قصد تروراین مقام دیپلماتیک را داشته است. بافرض اینکه ارباب سیار در طول این 20سال شرایط عادی را برای اقامت در آمریکا به سپری میکرده!! وگرفتن اقامت آنهم چند ماه قبل ازاین ماجراکامل طبیعی باشد گرفتن اعتراف دروغ علیه ایران باسابقه اف بی آی در اعتراف گیری ها آنهم از یک فرد بدسابقه آیا میتواند یک سندحقوقی محسوب شود؟
 
بااین شرایط دادستان آمریکا که خود از بدسابقه ترین افراد و منفور درمیان مردم آمریکای مرکزی و جنوبی محسوب میشوداز شنود مذاکره تلفنی ارباب سیار با فردی به نام غلام شکوری اسم میآورد که براساس آن شکوری یک افسر عالیرتبه امنیتی وزارت اطلاعات معرفی میشود که وظیفه او طراحی و هدایت عملیات تروریستی در خاک آمریکا از محل کارش در تهران است.
جالب اینجاست که آنچه دادستان آمریکا آنرا سند و شنود تلفنی مینمامد ماجرای تماسی است که بنابه گفته خود آمریکائیها از داخل بازداشتگاه اف بی آی صورت گرفته و هنوز صحت و سقم آن تائید نشده است .زیرا هنوز هویت این فرد که وی را شکوری معرفی میکنند مورد سوال جدی است زیرااگراسناد اینترپل را نادیده بگیریم و بپذیریم فردی به نام غلام شکوری بعنوان افسرعالیرتبه اطلاعاتی در تهران وجود خارجی داشته باشد،آيا براي آمريكايي ها كار سختي بوده كه يك تماس تلفني ساختگي ترتيب بدهند؟ ازسوی دیگر سوال اینجاست که افسراطلاعاتی باچنین مشخصاتی چطور ممکن است گافی با این عظمت را بدهد و پشت تلفن ماموریت عامل عملیات را تشریح کند و حتی برای پرداخت یک و نیم میلیون دلار با ارباب سیار چانه بزند؟ا
 
شاهدی که منافق ازآب درآمد
ما مهمترازهمه این مسایل اطلاعاتی است که اینترپل از شکوری در دست دارد.فردی که بعضا علی ،غلامرضا یا غلام شکوری نامیده میشود یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) است که بارها با گذرنامه های جعلی به کشورهای مختلف سفرکرده است که ازجمله آنها میتوان به گذرنامه شماره K۱۰۲۹۵۶۳۱ صادره از واشنگتن به تاریخ ۲۰۰۶.۱۱.۳۰ اشاره کرد.
براساس محتوای پرونده دادستانی آمریکا برعلیه منصوربدسابقه این فرد برای انجام ماموریت خود در واشنگتن با مافیای قاچاق در مکزیک همکاری داشته و برای انجام عملیاتش درآمریکا پس از مذاكره با باند مكزيكي به ایران مراجعه کرده وبعد به فرانكفورت، سپس به مكزيكوسيتي و نهايتاً اوایل مهرماه وارد خاک آمریکا شده که همانجا دستگیر و روانه بازداشتگاه اف بی آی میشود.حال اینکه همه ایرانیها میدانند رفتار ماموران آمریکایی با ایرانیان متفاوت با دیگر اتباع خارجی بوده و هرگونه ترددی به ایران وبازگشت به این کشور بشدت تحت کنترل قرار میگیردو بروز خطابه بزرگی این اتفاق ازسوی یک مامور امنیتی یک حماقت بچه گانه است.
 
ازسوی دیگر درحالیکه دانشجویان در غربت ایرانی برای دریافت فقط چند ده دلار ازطرف خانواده خود دچار مشکل جدی هستند دادستان آمریکا مدرکی را ضمیه پرونده دادگاه ارباب سیار در نیویورک کرده که براساس آن غلام شکوری ازبانکی در ایران به حساب منصور خان 100هزار دلار حواله کرده و او نیز بامراجعه به بانک به راحتی آنرا برداشت کرده است .
 
ظاهرا دادستان آمریکا فراموش کرده است که براساس طرح آمریکایی در سازمان ملل انتقال این حجم پول از ایران یا به ایران جزو موارد تحریمی محسوب شده و عملا امکان پذیر نمیباشد.
ازسوی دیگر اظهارات خانم دایان فاینستاین سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا در گفتگو با فاکس نیوزمبنی بر حرکت به سوی رویاروی نظامی ایران و آمریکا طراحی این سناریو براساس فیلمنامه سریال 24 مقابل چشمانمان رژه میرود.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ چهار شنبه 1 آبان 1390 توسط علی جعفری

برچسب ها: ایران آمریکا  اف بی آی تروریست منصورارباب سیار  سپاه قدس 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin